Zo werkt Ervaringwijzer
Wij helpen u in 3 stappen
1. Ontwerp onderzoek
Wij maken uw onderzoek op maat op basis van uw wensen.
1. Ontwerp onderzoek
2. De juiste verzendmethode
Op basis van uw doelgroep kiezen wij meerdere verzendmethodes van digitaal tot op papier voor de hoogste respons.
2. De juiste verzendmethode
3. Live inzicht in respons
Bekijk de resultaten en gebruik slimme filters om kansen en verbeteringspunten te identificeren.
3. Live inzicht in respons
Voldoe eenvoudig aan de Wkkgz
Huisartsen zijn verplicht om regelmatig kwaliteitsonderzoeken uit te voeren, waaronder patiënttevredenheidsonderzoeken. Dit is vastgelegd in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Patiënttevredenheidsonderzoeken geven huisartsen waardevolle feedback over hun prestaties en helpen hen om eventuele problemen in de zorgverlening te identificeren. Dit stelt huisartsen in staat om verbeteringen aan te brengen en de zorg voor hun patiënten te optimaliseren.
Voordelen van Ervaringwijzer bij een patiënttevredenheidsonderzoek
Fulltime
ondersteuning
Een projectleider van Ervaringwijzer biedt huisartsen uitgebreide ondersteuning bij het uitvoeren van patiënttevredenheidsonderzoeken, variërend van het ontwikkelen van vragenlijsten tot het analyseren en rapporteren van de resultaten.
Servicezuil
in de wachtruimte
Een servicezuil kan bijdragen aan het onderzoek door in de wachtruimte direct feedback te verzamelen van de patiënt, door middel van een korte enquête.

Continu meten
Altijd inzicht
Een continu meting is relevant voor een patiënttevredenheidsonderzoek omdat het inzicht geeft in veranderingen van de tevredenheid van patiënten over tijd.

Maatwerk
vragenlijsten
Het gebruik van op maat gemaakte vragenlijsten kan leiden tot meer specifieke en relevante feedback van patiënten, waardoor huisartsen gerichter verbeteringen kunnen aanbrengen en de patiënttevredenheid kunnen verhogen.
Voorbeeld van een Patiënttevredenheidsonderzoek
Klik hier voor een voorbeeld van een volledige Patiënttevredenheidsonderzoek vragenlijst met Ervaringwijzer.
Voordelen van een patiënttevredenheidsonderzoek
Bespaar door efficiëntie Bij onze diensten profiteert u niet alleen van uitstekende kwaliteit, maar ook van aanzienlijke kostenbesparingen. Door gebruik te maken van onze expertise en efficiënte processen, kunt u uw onderzoek uitvoeren tegen lagere tarieven dan wanneer u het in eigen beheer zou doen. Behaal makkelijker uw certificaten Met een simpele klik op de knop bieden we u de mogelijkheid om gedetailleerde rapportages te genereren voor diverse certificeringen, zoals bijvoorbeeld de HKZ certificering. Het verkrijgen van de benodigde documentatie is nog nooit zo gemakkelijk geweest. We begrijpen het belang van certificeringen voor uw organisatie en staan klaar om u te ondersteunen bij het behalen van uw doelen. Focus op de patiënt Ons doel is om u volledig vrij te stellen, zodat u kunt doen waar u het beste in bent - hoogwaardige zorg leveren aan uw patiënten. Onze deskundige teamleden ontlasten u van administratieve rompslomp en andere niet-patiëntgerelateerde zaken. Vertrouw op ons om uw werklast te verminderen, zodat u de best mogelijke zorgervaring kunt bieden. Bij ons draait het om het optimaliseren van uw workflow, het vereenvoudigen van processen en het verminderen van onnodige belasting. We geloven dat door samen te werken, we een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan uw succes en de tevredenheid van uw patiënten.
Succesverhalen
Kreeg 50% respons op 900 uitnodigingen
Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd via Ervaringwijzer. Een onder vijfhonderd huishoudens en de ander onder vierhonderd huishoudens. De vragen zijn makkelijk te maken en aan te passen. De resultaten zijn makkelijk in te zien en aan het eind kan ik eenvoudig conclusies trekken. Wat voor ons belangrijk is, is dat de privacy van respondenten gewaarborgd wordt.
Annemarie van Rijsbergen, beleidsmedewerker Gemeente HoutenStarten cliëntparticipatie met Ervaringwijzer
In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht.
Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support