Onderwerpen Ervaringwijzer bij kenniscentra

1. Voordelen van Ervaringwijzer bij kenniscentra 2. Waarom Ervaringwijzer als kennispartner 3. Voorbeeld van een onderzoek bij een kenniscentrum 4. Wat doe je met de resultaten van jouw onderzoek

Voordelen van Ervaringwijzer bij kenniscentra

Zekerheid van resultaat

Beproefde onderzoeken

Kies voor bewezen onderzoeken in onze bibliotheek, verbeter en maak het je eigen.

Bespaar tijd

Automatiseer alles

Integreer Ervaringwijzer in alle processen van het keniscentrum. Verstuur en verzamel automatisch zodat jij je kan focussen op jouw eigen taken.

Makkelijk te analyseren

Duidelijk visuele data

in één oogopslag zijn de resultaten duidelijk en inzichtelijk. Zo kun jij direct analyseren en aan de slag met de verzamelede data

Achterover leunen

Met slimme meldingen

Automatische updates ontvangen over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met voorgedefinieerde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wil.

Waarom Ervaringwijzer voor een kenniscentrum

Ervaringwijzer stelt jouw kenniscentrum in staat om waardevolle inzichten te verzamelen. Ons platform is er op ingericht om effectief allerlei soorten doelgroepen te bereiken. Wij zijn visueel en laagdrempelig ingericht, waardoor ons platform begrijpbaar is van basisscholen tot ouders en van uw collega's tot schoolhoofden. Ervaringwijzer biedt jouw kenniscentrum vele voordelen waaronder: • Effectief bereiken (gemiddeld 60% respons) van de doelgroep. • Verzamelen van betekenisvolle respons door juiste timing. • Betrekken van jouw doelgroep door middel van onderzoek. • Faciliteren van kennisdeling en samenwerking. • Ondersteunen van evidence-based beleidsvorming.

Voorbeeld van een onderzoek bij een kenniscentrum

Wat doe je met de resultaten van jouw onderzoek

Je hebt onderzoek gedaan met Ervaringwijzer maar wat doe je dan met resultaten? Het uitvoeren van goed onderzoek is belangrijk, maar iets doen met de resultaten is nog belangrijker. Als kenniscentra kan je jouw resultaten gebruiken om kennis op een specifiek gebied te vergroten en te verspreiden, om een beleidsaanbevelingen te doen, om praktische toepassingen te ontwikkelen en om verder onderzoek te stimuleren. Een verbetertraject starten kan een opgave zijn. Uit ervaring kunnen we drie cruciale tips delen zodat je een begin kunt maken: • Begin klein met een verbetering per keer. • Maak de oplossing concreet mogelijk. • Deel de verbetering met jouw doelgroep. Met deze tips betrek je jouw doelgroep nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheerbaar. Wil je meer tips ontvangen voer verbetertrajecten? Stuur een berichtje in onze chat!

https://a.storyblok.com/f/201376/30x30/ac5185018c/image-8-4.svg

Kreeg 50% respons op 900 uitnodigingen

Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd via Ervaringwijzer. Een onder 500 huishoudens en de ander onder 400 huishoudens. De vragen zijn makkelijk te maken en aan te passen. De resultaten zijn tussendoor goed in te zien en aan het eind kan ik goede conclusies trekken. Wat voor ons belangrijk is, is dat de privacy van de deelnemers aan de enquête geborgd is.

Annemarie van Rijsbergen, beleidsmedewerker Gemeente Houten
https://a.storyblok.com/f/201376/53x30/b58a65a7a6/dp_logo_rgb_wit_crop-2.svg

Starten clientparticipatie met Ervaringwijzer

In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht.

Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support

Samen Wijzer Worden?