50+ organisaties meten klanttevredenheid
4.5/5
imageimageimageimageimage
4.2/5
imageimageimageimage
5/5
imageimageimageimageimage
4.5/5
imageimageimageimageimage
4.8/5
imageimageimageimageimage

Onderwerpen over klanttevredenheidsonderzoek

1. Voordelen van Ervaringwijzer bij het klanttevredenheidsonderzoek. 2. Waarom een klanttevredenheidsonderzoek? 3. Voorbeeld van klanttevredenheidsonderzoek 4. Wat doe je met de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek. 5. Starten met een klanttevredenheidsonderzoek.

Voordelen van Ervaringwijzer bij het klanttevredenheidsonderzoek

De beste vragenlijsten

Gebruik zonder kennis

Alles met een klik op de knop te gebruiken. Kan je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning zodat jij zorgeloos kunt versturen.

Verstuur zonder moeite

Naar iedereen

Bereik jouw doelgroep in enkele klikken of volledig automatisch. Geen zorgen over technische dingen, dat regelen wij voor jou.

Achterover leunen

Met slimme meldingen

Automatische updates ontvangen over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met voorgedefinieerde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wil.

Makkelijk te analyseren

Duidelijk visuele data

In één oogopslag is de klanttevredenheid duidelijk en inzichtelijk. Zo kun jij direct de pijnpunten verbeteren en de positieve reacties gebruiken ter promotie.

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek ?

Het direct kunnen zien van klantervaringen is leuk maar daarnaast ook waardevol. Want met dit inzicht leg je de behoeften en wensen van klanten bloot. Een klanttevredenheidsonderzoek kan dan ook helpen bij: • Het identificeren van kansen voor verbetering. • Het aantrekken van nieuwe klanten • Het onderscheidend vermogen uit te breiden. Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je de verwachtingen, tevredenheid en de loyaliteit van klanten vast. Die informatie is noodzakelijk om erachter te komen hoe jouw klanten tegenover jouw organisatie staan. Het doel van een klanttevredenheidsonderzoek is dus om uiteindelijk de relatie met de klant te waarborgen en continu te verbeteren.

Voorbeeld van een klanttevredenheidsonderzoek

Klik hier voor een voorbeeld van een volledige klanttevredenheidsonderzoek vragenlijst.

Wat doe je met de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek

Je hebt resultaten van klanten opgehaald met Ervaringwijzer maar wat doe je dan met de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek? Het bevragen van klanten is belangrijk, maar iets doen met de resultaten is nóg belangrijker. Een verbetertraject starten kan een opgave zijn. Uit ervaring kunnen we drie cruciale tips delen zodat je een begin kunt maken: • Begin klein met een verbetering per keer. • Maak de oplossing zo concreet mogelijk. • Deel de verbetering met de klanten. Met deze tips betrek je de klant nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheerbaar. Wil je meer tips ontvangen over verbetertrajecten? Laat het ons weten!

Succesverhalen

https://a.storyblok.com/f/201376/30x30/ac5185018c/image-8-4.svg

Kreeg 50% respons op 900 uitnodigingen

Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd via Ervaringwijzer. Een onder 500 huishoudens en de ander onder 400 huishoudens. De vragen zijn makkelijk te maken en aan te passen. De resultaten zijn tussendoor goed in te zien en aan het eind kan ik goede conclusies trekken. Wat voor ons belangrijk is, is dat de privacy van de deelnemers aan de enquête geborgd is.

Annemarie van Rijsbergen, beleidsmedewerker Gemeente Houten
https://a.storyblok.com/f/201376/53x30/b58a65a7a6/dp_logo_rgb_wit_crop-2.svg

Starten cliëntparticipatie met Ervaringwijzer

In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden, Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht.

Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support

Samen Wijzer Worden?