Een eenvoudige PREM met Ervaringwijzer
Wil je een PREM (Patient Reported Experience Measure) uitvoeren, maar heb je weinig tijd en weet je niet waar je moet beginnen? Ervaringwijzer neemt al je zorgen uit handen en biedt niet alleen relevante inzichten, maar levert ook een rapport dat gebruikt kan worden voor accreditaties en certificeringen.
Sluit je aan bij 5000+ gebruikers vanuit gemeentes, stichtingen en zorginstellingen zoals:
Waarom een PREM?
Het uitvoeren van een PREM is een tijdrovende klus, die vaak naar de achtergrond verdwijnt door de hectiek in de praktijk. Maar waarom doen we een PREM?
Verschillende keurmerken en instanties vragen zorgaanbieders regelmatig om de ervaringen van hun patiënten te meten. Dit is cruciaal om aan te tonen dat de kwaliteit die u biedt ook zo wordt ervaren door uw patiënten.
Daarnaast kan het uitvoeren van een PREM de ervaringen van uw patiënten in kaart brengen, zodat u steeds betere zorg kunt leveren die aansluit op hun behoeften.
Wanneer een PREM regelmatig wordt uitgevoerd, kan het ook dienen als een controlemechanisme dat reflectie biedt op uw eigen prestaties.
Welke PREM's met Ervaringwijzer
De volgende PREM vragenlijsten kan jij gebruiken:
- Thuiszorg
- Fysiotherapie
- GGZ- Wijkverpleging
- Huisartsen
Wat doe je met de resultaten van de PREM?
Je hebt de ervaringen van je patiënten verzameld, maar wat ga je ermee doen? Hoe pak je dat aan zonder dat je weken bezig bent met het analyseren?
Het bevragen van patiënten is belangrijk, maar het is nog belangrijker om actie te ondernemen op basis van de resultaten. Samen met een professional van Ervaringwijzer bekijk en analyseer je de resultaten. De medewerker van Ervaringwijzer zal concrete aanknopingspunten geven en ervoor zorgen dat je direct inzicht hebt.
We beginnen altijd klein, met één verbetering per keer. We maken de oplossing zo concreet mogelijk en nadat de verbetering is doorgevoerd, delen we dit met alle patiënten zodat zij op de hoogte zijn.
Met deze aanpak betrek je de patiënt nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheersbaar.
Wil je meer tips ontvangen over verbetertrajecten? Laat het ons weten!
"In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht." - Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
De voordelen van PREM onderzoek met Ervaringwijzer
Doe je jouw PREM onderzoeken met Ervaringwijzer, dan kun je rekenen op de hoogste respons, eenvoudige analyses en een heldere samenwerking met partners voor bruikbare resultaten.
Kant-en-klare vragenlijsten
Voor elk thema een lijst beschikbaar. Alles te gebruiken met een klik op de knop. Kun je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning en geven gratis advies.
Slimme meldingen
Met slimme meldingen. Ontvang automatische updates over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met vooraf ingestelde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wilt ontvangen.
Makkelijk te analyseren
Duidelijke visuele data. In één oogopslag de tevredenheid in kaart brengen en direct gebruiken als rapportage voor accreditatie of certificeringen.
Verstuur zonder moeite
Naar iedereen. Bereik jouw doelgroep in slechts een paar klikken of zelfs volledig automatisch. Geen zorgen over technische zaken; dat regelen wij voor jou.
De vervolgstappen
Je hebt het PREM onderzoek afgerond, maar wat doe je vervolgens met de resultaten? We zetten een aantal vervolgstappen graag voor je op een rij.
1. Bekijk je resultaten in het dashboard
Tijdens het onderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard. Op een visuele en overzichtelijke manier zie je in één oogopslag wat cliënten van jouw organisatie vinden.
2. Analyseer je data en ontdek trends
Filter in het dashboard en spot trends. Je kunt filteren op verschillende demografische gegevens, zorgvormen en nog vele andere belangrijke gegevens.
3. Formuleer actiepunten en voer deze uit
Bespreek de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken en bedenk hoe je deze kritiekpunten gaat aanpakken en maak dit zo concreet mogelijk.
4. Één of twee punten tegelijk
Probeer niet alles tegelijk, kies één of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan en zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Zo behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar.
5. Blijf continu meten
Het is beter om continu ervaringen van cliënten te meten. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk continue metingen uitvoeren en real-time ervaringen van bewoners ophalen.
Vertrouwd door organisaties zoals die van jou
Lees wat anderen zeggen over ons onderzoeksplatform.
Jolanda Spoelstra
Delft Support
Christa Janssen
Irado
A. van Rijsbergen
Gemeente Houten
Brigit den Hartog en Anouk Robben
Stichting Pulse
John Boes
Radar Advies
Amber Hartemink
Mozaïek Welzijn